Európai egészségügy fogyasztói szemszögből.
2017-10-06
A Health Consumer Powerhouse minden évben kiadja az Euro Health Consumer index kiadványát, amely Európa országainak egészségügyi szolgáltatásait értékeli nem a hivatalos statisztika, hanem az egészségügy szolgáltatásait igénybe vevők (betegek) szemszögéből.
A Health Consumer Powerhouse minden évben kiadja az Euro Health Consumer index kiadványát, amely Európa országainak egészségügyi szolgáltatásait értékeli nem a hivatalos statisztika, hanem az egészségügy szolgáltatásait igénybe vevők (betegek) szemszögéből.
Mindkét ábra az egészségügyi szolgáltatásokat értékeli adott szempontok szerint felépülő pontrendszerben, ahol a maximális pontérték 1000. Az értékelt területek: Betegjogok, információk, ellátások hozzáférhetősége, várólisták, a gyógyítás eredményessége, a szolgáltatások gazdagsága és mértéke, megelőzés, új gyógyszerek bevezetése.
Az első ábra az ellátások minőségének területi elosztását láttatja (zöld, ami 800, sárga ami 600 pont felett van) |
a második ábra az országok sorrendjét tartalmazza pontszámokkal. |
Voltak és lesznek feszültségforrások az egészségügyben, de az ágazat túl van a krízisen, adott rövid helyzetjelentést Ónodi-Szűcs Zoltán egészségügyért felelős államtitkár a XIX. Országos Járóbeteg Szakellátási Konferencián szeptember 20-án Balatonfüreden.
Valóban? A következtetést végezze el mindenki saját maga.
VORSZ