Európai egészségügy fogyasztói szemszögből.

2017-10-06

A Health Consumer Powerhouse minden évben kiadja az Euro Health Consumer index kiadványát, amely Európa országainak egészségügyi szolgáltatásait értékeli nem a hivatalos statisztika, hanem az egészségügy szolgáltatásait igénybe vevők (betegek) szemszögéből.

A Health Consumer Powerhouse minden évben kiadja az Euro Health Consumer index kiadványát, amely Európa országainak egészségügyi szolgáltatásait értékeli nem a hivatalos statisztika, hanem az egészségügy szolgáltatásait igénybe vevők (betegek) szemszögéből.

Mindkét ábra az egészségügyi szolgáltatásokat értékeli adott szempontok szerint felépülő pontrendszerben, ahol a maximális pontérték 1000. Az értékelt területek: Betegjogok, információk, ellátások hozzáférhetősége, várólisták, a gyógyítás eredményessége, a szolgáltatások gazdagsága és mértéke, megelőzés, új gyógyszerek bevezetése.

 

Az első ábra az ellátások minőségének területi elosztását láttatja (zöld, ami 800, sárga ami 600 pont felett van)

a második ábra az országok sorrendjét tartalmazza pontszámokkal.

https://vorsz.hu/upload/files/194/ehci-2016-launch-presentation1-7269.jpg  https://vorsz.hu/upload/files/194/ehci-2016-launch-presentation2-7270.jpg

 

Voltak és lesznek feszültségforrások az egészségügyben, de az ágazat túl van a krízisen, adott rövid helyzetjelentést Ónodi-Szűcs Zoltán egészségügyért felelős államtitkár a XIX. Országos Járóbeteg Szakellátási Konferencián szeptember 20-án Balatonfüreden.

Valóban? A következtetést végezze el mindenki saját maga.

VORSZ